gymnasium
DATUM: 2013-11-24 | TID: 12:17:00 | KATEGORI: Allmänt/vardag

Hej i helgen har jag suttit och funderat över vilket gymnasium jag vill gå. Allra helst vill jag gå på Kungsholmen eller norra real men eftersom att ingen av dom har en ekonomi linje så känns Blackeberg som ett bra val. I fredags hade vi en tjej som berättade om de olika linjerna och vilka jobb/vidareutbildningar de lede till, hon sa då att man borde välja gymnasium efter vilken linje man vill gå och inte efter skola. Jag är väldigt säker på att jag vill gå ekonomi men om inte så lutar de åt natur vilket finns på både Kungsholmen och norra real. Men sen är ju alla de tre gymnasierna jag vill gå väldigt svåra att ta sig in på, har hört nånstans att de krävs A i nästan alla ämnen för att ta sig in på Kungsholmens natur linje, vilket jag ALDRIG kommer få! Men norra real, Kungsholmen och Blackeberg är kommunala gymnasium och jag har hört att de är ännu svårare att ta sig in på t.ex Viktor Rydbergs gymnasium som är privat ägt. Viktor Rydberg har också en ekonomi linje men det känns ju nästan omöjligt att ta sig in där om det är ännu svårare än på Kungsholmen. Vi får hoppas att det jag hörde om att de krävs A i nästan alla ämnen bara var överdrivet. 

här är en video om blackebergs gymnasium. Det finns även videos om t.ex kungsholmen, södra latin och många fler.




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?